Przejdź do treści strony

KODEKS BEZPIECZNYCH RELACJI PACJENT (DZIECKO) – PERSONEL MEDYCZNY [WERSJA DLA DZIECI]

Znajdujesz się w Centrum Medyczno – Rehabilitacyjnym Mediclife Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jesteśmy podmiotem medycznym, co oznacza, że zajmujemy się leczeniem dorosłych i  dzieci.

Osoby, które leczymy, nazywamy Pacjentami.

Pracują u nas różni specjaliści, np. lekarze, pielęgniarki, położne, fizjoterapeuci, technicy. Wszyscy są tu po to, by nieść pomoc potrzebującym dzieciom.

To, że tutaj jesteś, oznacza, że potrzebujesz naszej pomocy. Chcemy, żebyś czuł się tutaj bezpiecznie i komfortowo, na tyle, na ile jest to możliwe. Poniżej przedstawiamy Ci kilka zasad, które są dla nas ważne w relacji z Tobą – naszym Pacjentem, i którymi chcemy się kierować w naszej codziennej pracy:

  1. Zaczniemy od przedstawienia się Tobie. Postaramy się krótko wytłumaczyć, czym się zajmujemy.
  2. Poprosimy, żebyś powiedział nam, jak możemy się do Ciebie zwracać. To dla nas ważne, żebyś miał poczucie, że traktujemy Cię z szacunkiem i uwagą.
  3. Rozumiemy, że wszystko, co dzieje się w przychodni, może być dla Ciebie nowe i nieznane. Postaramy się Ci wszystko wyjaśnić.
  4. Masz prawo wiedzieć, co się będzie działo – jaki jest plan Twojego leczenia lub stan zdrowia. Jeśli cokolwiek budzi Twoje wątpliwości, zapytaj. Jesteśmy tu także po to, by udzielić Ci informacji.
  5. Masz prawo wypowiadać się w kwestiach medycznych i innych, nawet jeśli nie masz jeszcze 16 lat. Po ociągnięciu 16 roku życia masz prawo do współdecydowania o swoim leczeniu.
  6. Będziemy starali się dawać Ci wybór w sytuacjach, kiedy będzie to możliwe.
  7. Chcemy być z Tobą szczerzy – jeśli wiemy, że jakieś działanie (czynność medyczna) może zaboleć, powiemy Ci o tym.
  8. Informacje o Twoim zdrowiu zachowamy w tajemnicy – nie będą one ujawnione innym osobom poza Tobą i Twoimi rodzicami lub opiekunami.
  9. Postaramy się mówić do Ciebie prostym językiem, tak by wszystko było zrozumiałe, jeśli jednak coś wymaga wytłumaczenia, powiedz nam o tym.
  10. Chcemy, żeby podczas Twojego badania obecny był ktoś jeszcze – np. Twoja mama, Twój tata, Twój opiekun lub inny pracownik medyczny (np. pielęgniarka). Jeśli nie chcesz, by w badaniu uczestniczył Twój rodzic lub opiekun, powiedz nam o tym.
  11. Jeśli jesteś przestraszony lub martwisz się o coś, daj nam znać. Postaramy się Cię wysłuchać i poszukać rozwiązania, o ile jest to możliwe. Czasami możemy wskazać Ci miejsce, gdzie możesz się zgłosić po pomoc.
  12. Możesz też potrzebować wsparcia – przytulenia lub pocieszenia, daj nam wtedy znać. Możemy Cię przytulić, tylko wtedy, kiedy na to pozwolisz, nie zrobimy tego bez Twojej zgody.
  13. Jeśli czujesz się niekomfortowo, niebezpiecznie, coś Cię niepokoi, powiedz o tym nam, pracownikom medycznym. Podejmiemy działania, by zapewnić Ci bezpieczeństwo.
  14. Twoi rodzice lub opiekunowie mogą być z Tobą.
  15. Możesz ze sobą mieć ulubioną zabawkę np. misia lub książkę. Prosimy tylko, żebyś nie wymieniał się nimi z innymi Pacjentami.
  16. Chcemy być dla Ciebie dostępni, ale zdarzają się sytuacje, kiedy musimy zająć się innymi Pacjentami, dlatego nie zawsze możemy z Tobą porozmawiać lub być. Postaramy się jednak nadrobić to następnym razem lub wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje potrzeby lub wątpliwości.

Pamiętaj, że będąc w naszym Centrum Medyczno – Rehabilitacyjne Mediclife, masz prawo:

  • do czucia się bezpiecznie i komfortowo,
  • do rozmowy i bycia wysłuchanym, zwłaszcza jeśli masz obawy lub nie czujesz się bezpiecznie,
  • do bycia traktowanym z szacunkiem i uwagą,
  • wiedzieć, gdzie udać się po pomoc lub z kim porozmawiać, jeśli jesteś przestraszony, lub zmartwiony.

Ważne!

W podmiotach medycznych (szpitalu, przychodni) obowiązują różne zasady, o których będą Cię informować pracownicy medyczni. Prosimy, stosuj się do nich. Powstały po to, żeby zapewnić nam bezpieczeństwo.

W przypadku, gdy wydarzyło się coś niepokojącego, czujesz się skrzywdzony, możesz nam o tym powiedzieć i poprosić o pomoc. Zgłoś to pracownikowi medycznemu (np. pielęgniarce, lekarzowi). Postaramy się podjąć działania, w taki sposób, żebyś czuł się bezpieczny.

Zapraszamy do kontaktu